ثبت شرکت

راهنمای کامل ثبت شرکت ها و ثبت تغییرات(مجامع) شرکت ها،مراحل ثبت شرکت،نحوه وانواع برگزاری مجامع عمومی شرکت ها،هزینه ثبت شرکت در سال 1400،هزینه ثبت تغییرات شرکتها

ثبت شرکت

راهنمای کامل ثبت شرکت ها و ثبت تغییرات(مجامع) شرکت ها،مراحل ثبت شرکت،نحوه وانواع برگزاری مجامع عمومی شرکت ها،هزینه ثبت شرکت در سال 1400،هزینه ثبت تغییرات شرکتها

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود : شرکتی است که با حداقل 2  عضو می تواند به ثبت برسد. که می توان یکنفر را به سمت مدیر عامل و رئیس هیات مدیره قرار داد. و دیگری را نائب رئیس هیات مدیره گذاشت.

سرمایه شرکت با مسئولیت محدود هر چه مقدار را میتوان گذاشت. که بهتر است حداقل 100 هزار تومان باشد. در ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیازی نیست که سرمایه آن در بانکی بصورت نقدی پرداخت کرد. در صورت تمایل به پرداخت نکردن آن، فقط کافیه تعهد نامه مدیرعامل در خصوص  دریافت مبلغ سرمایه شرکت را تکمیل  و آن را امضاء کند. در این شرکت نیازی به انتخاب بازرس نیست. یعنی اصن اجباری به انتخاب بازرس شرکت ندارد.


هیات مدیره شرکت با مسئولیت محدود


هیات مدیره شرکت با مسئولیت محدود با حداقل دو نفر تشکیل می شود. که یکنفر باید رئیس هیات مدیره و یکنفر هم معمولا نائب رئیس هیات مدیره و یک نفر از اعضای هیات مدیره علاوه بر سمت خود سمت مدیرعاملی را هم می توان به ایشان داد.


هیات نظارت شرکت با مسئولیت محدود

هیات نظارت در 


 12 نفر می باشد. در صورتیکه تعداد اعضای شرکت با مسئولیت محدود به 12 نفر یا بیشتر برسد. باید در مجمع هیات نظارت را انتخاب و به تصویب برسد. مدت فعالیت هیات نظارت 1 سال می باشد.


چه کسانی می توانند با مسئولیت محدود به ثبت برسانند؟

معمولا کسانی که نیازی به تسهیلات بانکی و  یا اینکه گرید برای شرکتشان بگیرند.


 ندارند. می توانند شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسند. این نوع شرکت معمولا در کنار دیگر شرکت های اشخاص به ثبت می رسانند. یعنی طرف یک شرکتی را دارد و پروژه ای را گرفته است. و جهت تکمیل پروژه خود ازین نوع شرکت استفاده می کند.

البته کسانی که نمی خواهند تعداد سهامداران بیشتری داشته باشند و نهایتش بخواهند یک شریک دیگری را داشته باشند. میل به ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارند.

موضوع فعالیت این نوع شرکت را هم می توان متغییر و زیاد گذاشت. 


هزینه ثبت شرکت و تغییرات آن


هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تغییرات آن نسبت به ثبت شرکت سهامی خاص تفاوت آنچنانی ندارد.

و معمولا هزینه ثبت تغییرات آن تفاوت قیمتی با دیگر شرکت ها هم ندارد.

معمولا هزینه ثبت شرکت بامسئولیت محدود توسط موسسات ثبتی با قیمت های متفاوتی اعلام می شود. ولی هستند موسسات ثبتی که قیمت و هزینه های آنها نسبت به سایر همکارانشان قیمت متعارفتری می دهند.

برای اینکه بدانید کدامیک قیمت متعارفی می دهد. باید جستجوی بیشتری در گوگل انجام دهید. ولی حداقل تعرفه ثبت شرکت بامسئولیت محدود حدود 550 هزار تومان است. وتغییرات این نوع شرکت هم بستگی به نوع تغییر و تعداد اعضای شرکت را دارد.

مثلا  هزینه ثبت صورتجلسه هیات مدیره حداقل حدود 330 هزار تومان است.

تعرفه ثبت مجمع عمومی عادی 330 هزار تومان می باشد.

دستمزد ثبت مجمع عمومی فوق العاده به مبلغ 330 هزار تومان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد