ثبت شرکت

راهنمای کامل ثبت شرکت ها و ثبت تغییرات(مجامع) شرکت ها،مراحل ثبت شرکت،نحوه وانواع برگزاری مجامع عمومی شرکت ها،هزینه ثبت شرکت در سال 1400،هزینه ثبت تغییرات شرکتها

ثبت شرکت

راهنمای کامل ثبت شرکت ها و ثبت تغییرات(مجامع) شرکت ها،مراحل ثبت شرکت،نحوه وانواع برگزاری مجامع عمومی شرکت ها،هزینه ثبت شرکت در سال 1400،هزینه ثبت تغییرات شرکتها

برگزاری مجمع عمومی شرکت سهامی خاص

مجامع عمومی شرکت سهامی خاص

با در نظر گرفتن حقوق صاحبان سهام، بالاترین مرجع شرکت‌های سهامی خاص مجمع عمومی می‌باشد که در حکم قوه مقننه می‌باشد. که اصول و طرز کار و عملیات شرکت را تعیین نموده، مدیران و بازرسان شرکت را انتخاب و عملیات آن را بررسی و تأیید یا تصحیح می‌کند.

تصمیمات مجمع عمومی در صورتی معتبر است که تشریفات مقرر در قانون و اساسنامه برای دعوت و تشکیل حد نصاب سهام حاضر و اکثریت لازم در نظر گرفته شود. چنانچه این تشریفات رعایت نگردد، تصمیمات متخذه باطل بوده و هر شخص ذی‌نفع می‌تواند تقاضای ابطال آن را بنماید. حتی اگر کلیه صاحبان شرکت موافقت خود را با تصمیمات اعلان دارند. زیرا در شرکت‌های سهامی صاحبان سهام جزء به جزء به وسیله شرکت در مجامع عمومی که صحیحاً و تشکیل شد و باشند نمی‌توانند اظهارنظر نمایند.

تصمیمات متخذه در مجامع عمومی واجد اهمیت یکسان نیستند. بعضی از تصمیمات مربوط به امور عادی و جاری شرکت است. که قانون حد نصاب و اکثریت کمتری برای آن قائل شده‌است. و برخی دیگر که ممکن است در اساسنامه شرکت تغییراتی دهد و حتی مخالف عقد شرکت باشد.

 مثال: برای افزایش یا کاهش موضوع فعالیت شرکت، باید مجمع عمومی فوق العاده ای رو تنظیم کرد. و باید پس از آن در سامانه بارگزاری نمود.

مجامع عمومی شرکت‌های سهامی خاص

الف: مجمع عمومی مؤسس

به: مجمع عمومی عادی

ج: مجمع عمومی فوق‌العاده

 

مجمع عمومی مؤسسین شرکت سهامی خاص

این مجمع اولین مجموعه‌ای است که در آن تعهد کنندگان سهام شرکت حاضر می‌شوند. تا اساس شرکت را به تصویب و تأیید کند.

۱-رسیدگی به‌گزارش مؤسسین و تصویب آن و همچنین احراز پذیره‌نویسی کلیه سهام شرکت  و تأییدیه مبالغ لازم یا به‌عبارتی تأیید تعهد و کلیه سرمایه شرکت و پرداخت تمام یا قسمتی از آن که اعلام شده‌است.

۲-تصویب تقویم آورده های غیرنقدی

۳-تصویب اساسنامه شرکت 

۴-انتخاب مدیران شرکت

۵-انتخاب بازرسان شرکت

۶-تنظیم و تأیید اظهارنامه ثبت شرکت سرقت هفت‌-تعیین روزنامه کثیرالانتشار که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی برای سهام‌داران تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد.

مجمع عمومی عادی شرکت سهامی خاص

مجمع عمومی عادی شرکت سهامی خاص سال قبل مجمع عمومی عادی مجموعه‌ای است. که برای امور عادی و جاری شرکت تشکیل می‌شود. زیرا صاحبان سهام به وسیله تشکیل مجمع عمومی در اداره امور شرکت با تعیین هیئت‌ مدیره و بازرسان دخالت نموده است. و بعداً نیز عملیات آن‌ها را مورد تأیید و تصویب قرار می‌دهند. این مجمع اجباراً و یا معمولاً چند ماهی بعد از پایان سال مالی شرکت تعیین می‌شود.